maandag, februari 20, 2006

Rustdag of toch maar niet?

Slecht weer. Maar morgen geven ze slechter. Dus vandaag dan maar de loopschoenen aangetrokken en de rustdag verplaatst naar later. De 15,2 km van gisteren zijn toch goed verteerd. Op het programma stond een korte loop van 8 km. 't was toch koud, koude wind en regen. En ook nog de handschoenen vergeten. Het was doorzetten en soms denken aan de blogs waar er over het lopen op een loopband wordt gesproken.

Ik zou het aantal kilometers per week naar boven moeten krijgen.
Volgende week start ik met het volgen van een 12 weken trainingsschema voor de marathon.
Ik twijfel nog tussen een schema met 6 of 5 trainingen. Met 6 trainingen zou mijn weektotaal onmiddellijk al op 75 km komen. Dit is een vrij sterke stijging tov wat ik momenteel loop (50 km). Volgens het boekske zeker af te raden. Maar volg ik altijd het boekske? Als de benen goed zijn, waarom zou ik het dan niet proberen? We zullen wel zien.

Geen opmerkingen: