zondag, februari 05, 2006

Eerste "lange" duurloop sinds maanden

Dat deed nog eens deugd. Na een zeer slecht 2005 (geen enkele wedstrijd gelopen), ben ik 2006 veel beter begonnen. Het gemis aan lange duurlopen werd steeds groter. Vandaag dan toch een 13 km gedaan in een vrij traag tempo (HS onder de 140 gehouden). 13 km, nog ver verwijderd van de echt lange duurlopen uit het verleden maar toch. Opbouwen is de boodschap.

Het doel van dit jaar is een marathon lopen in het najaar. Hier heb ik mijn oog laten vallen op deze van Eindhoven. De specifieke voorbereiden start ik 12 weken voor de marathon.

Omdat dit alles nog ver weg is, concentreren we ons dus maar eerst op het voorjaar. Een beetje snelheid opdoen in de 10 miles van Antwerpen bijvoorbeeld. Een wedstrijd die ik niet meer gelopen is sinds het parcours werd aangepast, nu toch al 3 à4 jaar geleden dacht ik.

Op mijn programma staan 4 à 5 trainingen per week. Nu nog zorgen dat we dit volhouden.

Morgen is het rustdag.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

zorg maar dat je niet opgeeft. Misschien beetje minder werken?

Anoniem zei

Veel succes met de opbouw! Alleszins al mooie resultaten gelopen in het verleden!

Anoniem zei

Proficiat met je blog Johan ! Het ziet er werkelijk prachtig uit.
Dat je de Lampegatse marathon haalt loopt lijkt mij een zekere zaak, maar zal je blog het ook halen ?

Johan zei

Bedankt Luc. 't is ook door jou dat ik met die blog ben begonnen. We kunnen misschien afspreken. Als mijn blog het haalt tot de marathon, begin jij te trainen voor de 20 km van Brussel...