woensdag, februari 08, 2006

Hilly run

Momenteel volg ik een loopschema bekomen via de Polar website. Vandaag staat er een "hilly run" op het programma. Ik zou dat vertalen als een heuvelloop.

Het enige probleem is dat ik deze loop dien te volbrengen in een zone van 50% - 70% van mijn maximale hartslag (= 179).

Nu weet ik niet over welke soort "hills" ze spreken of waar deze liggen, maar de heuveljes in de Vlaamse Ardennen geraak ik zeker niet op tegen een hartslag van 125.

Om mijn hartslag in deze zones te houden, zal ik al snelwandelend naar boven moeten stappen en zo rap mogelijk naar beneden moeten lopen.

Allez we zullen eens gaan proberen. Ik voorzie wel een tweede hartslagzone. Gedurende 40 minuten een piepende polar aanhoren is een beetje van 't goede teveel (ja Luc, ik heb nog geen iPod).

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste Johan,
Als gelukkige bezitter van een virtuele iPod kan je dezelfde strategie toepassen als onze iPod-loze voorouders: zelf zingen. Het schijnt een mooie test te zijn om te bepalen op je al dan niet in zuurstofschuld zit.
Zouden er Polars bestaan met ringtones ipv eenvoudige "beep" ?