zaterdag, februari 18, 2006

Nieuwe loopschoenen

Zoals elk weekend heb ik vandaag langs de vaart gelopen (geen dode eenden of zwanen gezien). 8 km in de regen. 't viel wel mee. Zolang de regen niet met bakken uit de lucht valt, heb ik er geen problemen mee.

Vandaag ook nieuwe loopschoenen gekocht. Elke keer dat ik aan een voorbereiding van een marathon begin, koop ik nieuwe schoenen waar ik dan ook de wedstrijd mee loop.

Ik heb steeds twee paar schoenen van een verschillend merk in gebruik. Voor het lopen, wissel ik deze af. Ik heb eens gelezen dat de belasting op de spieren hierdoor anders is omdat deze van schoen tot schoen verschilt. Of dit effectief waar is, weet ik niet. Je voelt wel een verschil bij het lopen.

Morgen staat er 15 km op 't programma. Dat zal nog wel met de oude schoenen zijn.

1 opmerking:

Bart zei

hey Johan,

dat van die loopschoenen klopt wel denk ik hoor, doe ik ook. Gebruik 'n nieuw paar voor op beton (hebben nog meer demping) en met de 'oude' schoenen loop ik in 't weekend op zachtere ondergrond in 't park.

Succes met je nachtmarathon !

groeten, Bart