vrijdag, februari 17, 2006

Danny neemt het woord...

Ondanks de rustdag van gisteren, ging het vandaag ook niet zo denderend. Ik kwam met moeite vooruit... 7,5 km afgewerkt.

Vandaag heb ik ook een beetje last gehad van keelpijn. Toch geen verkoudheid op komst? Ik heb mijn vitaminetabletten maar al bovengehaald.

Mijn buurman Danny heeft tevens zijn bezorgdheid geuit over mijn geplande marathon in Eindhoven. Hij vindt oktober helemaal niet het geschikte tijdstip. Vorig jaar zijn er in juli, augustus en zelfs september in de wijk waar we wonen nogal onverwachte feestjes en barbeques gehouden die er soms "wild" aan toe gingen (zoals in het dierenbos op Q Music) en deze duurden dan ook tot in de vroege uurtjes. Die feestjes kropen meer in de kleren dan een lange duurloop van 30 km. (Danny : ik wou hier een link leggen naar de website van de kookvrienden maar daar zijn blijkbaar problemen mee).

Hij vreest blijkbaar dan deze marathon een negatief effect zou kunnen hebben op deze onverwachte zomerse festiviteiten.

Omdat ik over de mening van iemand die met kennis van zaken spreekt toch meestal even nadenk, ben ik op het idee gekomen om misschien in het voorjaar ook een marathon te lopen. Zo kan het effect van die feestjes eens gemeten worden op de loopprestatie. In het voorjaar heb ik immers geen "last" van dergelijke festiviteiten.

Ik ga zondag eens uitzoeken of ik dit kan inpassen. Een marathon heb ik al op 't oog... (gevonden op de blog van Koen).

Omdat de goesting naar het lopen en vooral de lange duurlopen voor het moment moeilijk in te tomen is, ga ik er meer dan waarschijnlijk voor gaan.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Heel benieuwd waar we elkaar zullen ontmoeten

Johan zei

@KOEN 't zal meer dan waarschijnlijk ergens in Luxemburg zijn.