zondag, april 16, 2006

Zoals ne echte...

Vandaag was er een 30 km gepland en die heb ik dus ook gelopen.

Geen Isostar long energy meer in de kast. Na enige tijd, nog een doosje squeezy gels gevonden (maar nog nooit uitgeprobeerd).

Op de verpakking stond elke 30 min. een gel naar binnenwerken met een kwart liter water. Hierdoor 6 gels meegenomen en de camel bag met iets meer water dan nodig (2 liter).

Is het de "hoogte-stage" geweest, de squeezy gels, gewoon een goeie conditie, of nog iets anders? Ik weet het niet.

Voor de eerste keer een lange duurloop in z1 gelopen van 30 km in exact 3 u. 00 m. 30 s (de seconden heb ik er nu ook maar bijgezet om geen volledig ronde tijd te hebben).

Bij de vorige marathonvoorbereidingen, lag de tijd voor een dertiger steeds rond de 3.10. - 3.20.
De 30 km werden als volgt afgelegd met een AHR van 139:

Eerste 60 minuten: 10,5 km
Volgende 60 minuten: 9,7 km
Laatste 60 minuten: 9,8 km

Deze duurloop bracht mijn weektotaal op 66,5 km - dat is te weinig. Ik heb ook maar 4 keer getraind (zoals de week voordien met maar 58,6 km).

Voor volgende weken zou ik terug aan 5 trainingen willen geraken. Die kilometers moeten dringend naar boven.

Maandag is rustdag - die zal ik nodig hebben en dinsdag terug naar 't werk...

De plannig zal ik dinsdag eens bekijken.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Da's een knappe duurloop, Johan.
Goe bezig, man !
Luxemburg zit al bijna in je achterzak.
Tot in Harelbeke !

Anoniem zei

mooie tijd in een z1