zondag, maart 05, 2006

20,3 km in 1.58.20 - gem HS 140

We zijn nu definief vertrokken zeker. Gisteren vrij laat op de avond nog 7,5 km gelopen. Ik had er eerst 11 gepland maar aangezien het laat was en er vandaag 20 km op 't programma stonden, besloot ik maar één ronde minder te doen.

Vandaag is samen te vatten in: een op hol geslagen Polar, liever loslopende kiekens dan honden, wind tegen op de terugweg en dan genieten van een goeie fles wijn om de 58 km die deze week werden gelopen.

Ik had er zin in. Juist voor het vertrek mijn Polar ingesteld op 2 uur lopen in Z1. Ik was echter
nog maar juist de deur uit en de Polar begon al op regelmatige tijdstippen, vrij kort na mekaar, een "piep" te produceren. Eerst even op alle knopjes zitten drukken, kort - lang, maar de piep bleef steeds terugkomen, elke 30 seconden. Even gedacht aan terugkeren (ik stel steeds de Polar in met de PC en weet niet echt hoe al die knopjes manueel werken). Uiteindelijk dan toch maar beslist om verder te lopen met de gedachte dat die piep het toch geen 2 uur zou volhouden. Dat was echter verkeerd gedacht.

Aan de vaart gekomen, verplichte route voor de lange duurlopen wegens het beperkt aantal hellingen, had ik het al direct gezien. Wind in de rug de eerste 10 km en bij het terugkeren de wind op kop. Niets aan te doen, eerst in de andere richting lopen was geen oplossing omdat ik daar maar een beperkt aantal kilometers kan doen.

Ik zat nu al met een piepende Polar en met de wind op de terugweg in mijn kopke.

En dan het verhaal van de hond, na ongeveer 9 km. Wat moet je doen als je een hond op je ziet afkomen? Gaan lopen kun je niet meer want dat ben je al aan 't doen. Het is ook
niet in te schatten wat die hond gaat doen. Je weet wel wat hij NIET doet en dat is luisteren naar zijn "baasje".

In het verleden al twee keer in aanraking gekomen met een hond. Nu stop ik altijd even met lopen en begin gewoon te stappen. Dat moet soms wel een raar gezicht zijn. Maar liever dat dan iets anders. Vandaag hielp dat stappen in elk geval.

Dan de terugweg met wind op kop en op sommige stukken vrij hevig. De laatste kilometers afgewerkt op automatische piloot maar 't viel al bij al nog mee.

Heen in 58 min HS 138
Terug in 1 uur HS 141

En dan de fles wijn, viel ook goe mee en nu nog efkes naar Witse kijken.

Klaar voor de volgende week die begint met een rustdag.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ik weet ook niet wat doen als er honden op me afkomen, ik vertraag in ieder geval en dan hoop ik maar dat ze naar hun baasje luisteren, maar mijn ervaring leert me dat de baasjes meestal de ergsten zijn en dat die ervan overtuigd zijn dat hun hond zeker niets zal doen! Ik kom ze liever niet tegen, wat ik van een fles wijn niet kan zeggen...