zondag, augustus 06, 2006

Gierle - Natuurloop Achtzaligheden

Dat deed nog eens deugd, zoveel bloggers te ontmoeten en dat in een mooie omgeving. Ook met een aantal bloggers voor het eerst een babbelke kunnen slaan. De blogfamilie wordt alsmaar groter.

Het parcours was mooi en vrij zwaar, een echte natuurloop. Zoals zovelen te snel gestart, lange tijd met Michael "Is het nog ver" gelopen. Babbelke in mijn "eigen" taal kunnen doen. Na ongeveer 7 à 8 km Michael (moeten) laten gaan. Daarna veel kleine inzinkingen gehad, meestal van korte duur.
Aangekomen in een tijd van 1.19.37. Tevreden omdat dit mijn min of meer vooropgestelde tijd was. Ik wou de finish halen met het marthontempo voor Eindhoven. Ook wel wat twijfels, ik was vrij "kapot" aan de aankomst (wat gaat dat zijn na 42 km in dat tempo?). Bovendien ligt deze tijd aanzienlijk onder de tijden van de vorige 10 miles (weliswaar gelopen tijdens mijn jeugd, enkele jaren geleden).

Tijdens de loop niet die zaligmakende boom tegengekomen. Die zaligheden ben ik wel tegengekomen na 't lopen.

Zoals de vorige web log loop waren we niet ingeschreven om achteraf iets mee te gaan eten. Maar ja, allé, ge kent dat wel, we zijn dan uiteindelijk toch maar meegegaan. Een stoel is rap bijgeschoven had ik ergens gelezen op de blog van Ruthje. En daar hebben we geen spijt van, 't was een gezellige avond. Wel te vroeg naar huis gegaan naar mijn goesting (normaal is dat blijven plakken tot de laatste). Mijn "madam" wou echter vertrekken wegens vermoeidheidsverschijnselen.

Toch één minpunt (jawel) dat ik nog kwijt wil. Mijn gebruikelijke chauffeur wou niet naar huis rijden... . (en nu ga ik, denk ik, het één van de dagen moeten goedmaken, maar dat kan ook plezant zijn). Ik heb daar met een vrij droge lever gezeten... slechts 3 leffekes gedegusteerd. Gelukkig compenseerde het gezelschap dit mankement.

Het voordeel daarvan was wel, geen koppijn en een goed gevoel op zondag. Het loopschema had trouwens ook nog iets in petto op deze zondag... 21 KM.

Die heb ik toch maar niet gelopen, dat was te veel van 't goede. 'k ben gestopt na 19,18 km, in een vrij rustig tempo, met een tijd van 1.52.02 en een GHS van 135.

Tot de volgende weblogloop!

9 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha die Johan ... knap gelopen!
Trek je nu nog niets aan van Eindhoven, dat zal wel lukken (vergeet niet dat je zaterdag elk dipje bent te boven gekomen!!). Een marathon mag je nog zo goed voorbereiden als je wil, uitlopen doe je toch vooral op karakter.
't Was leuk om je eens 'live' te horen, zeker to de volgende keer!

Anoniem zei

Ha Johan! Leuk om je te zien in Gierle. Goeie tijd heb je gelopen, maar dat kwam natuurlijk door het snelle kapsel van de dag ervoor....
Je hebt nog genoeg tijd om je verder voor te bereiden voor Eindhoven, dus dat gaat zeker lukken. Het weer is dan uiteraard een stuk koeler en dat loopt weer beter.
Tot de volgende keer!!

Anoniem zei

Ja Johan, ge hebt het dan toch aan "uw rekker" gehad hé... Chauffeur van dienst, zonder verkeerd te rijden én in nuchtere toestand ! Hahaha... 'twas tof jullie eens te ontmoeten. Voor herhaling vatbaar. Groetjes en tot volgende...

Anoniem zei

Haha, de Leffes waren heerlijk ...
Knappe prestatie in de zandbak van Gierle.
Maak je geen zorgen voor Eindhoven, je hebt nog tijd genoeg om bij te trainen.

Anoniem zei

He, makker, het was tof een keer samen te kunnen lopen met iemand en zo doende een babbeltje te kunnen slaan. Gij zijt echt nen toffen pee! Hoop je nog eens tegen te komen op een of andere wedstrijd! Tot dan. Oh chapeau dat je de dag erna toch nog er in geslaagd bent 20km te trainen. Bij mij was het maar een uitloop trainingeske van 30minuutjes 4,6km. Alé saluutjes en het beste hé

Anoniem zei

Hey Johan, leuk van je nog eens gezien te hebben en tof dat je nadien nog meegekomen bent. En knap gelopen in Gierle en chapeau dat je de dag nadien er nog eens 20 hebt gelopen. Dat bewijst dat je toch wel 't één en 't ander in je mars hebt voor Eindhoven hoor!

Anoniem zei

Knappe prestatie op de weblogloop. Nog veel succes met het trainen voor de marathon. Het ga je zeker lukken! Toi,toi,toi :-)

Anoniem zei

Uiteindelijk ook jouw weblog gevonden. Eindhoven is zo'n prachtige marathon dat ik er zeker van ben dat je daar een knalprestatie gaat neerzetten. Succes alvast en ik kijk al uit naar je verslag !

Anoniem zei

Hoi Johan,
Het was een hele fijne kennismaking. Ik kijk dan ook nu al uit naar Eindhoven. Maak je maar geen zorgen om je prestatie. Zo'n natuurloop is niet voor grote, iets minder lichtvoetige mensen.