zondag, januari 28, 2007

Bezoekje aan Nederland

Volgens mijn trainingsschema stond er vandaag een wedstrijdje op het programma van 10 tot 15 km. Na een beetje zoeken, vond ik op de blog van Petra dat zij ging deelnemen aan de grote bos cross (de plaats waar vorig jaar de eerste Nederlandse Weblogloop plaatsvond). Niet echt bij de deur, maar het feit dat je ergens kan lopen met andere bloggers maakt een deelname toch plezieriger. De keuze was snel gemaakt.

Ik was al vrij vroeg in Doorn en had Petra snel gevonden. Doordat er wat tijd overbleef, hebben we eerst het parcours verkend. Er was vrij veel modder en ook een lastige zandstrook. Omgewaaide bomen waren vakkundig en op een originele manier van het parcours verwijderd (foto's te vinden op de blog van Petra). Voor de start ook kennis gemaakt met de loopmaatjes van Petra, Eric en Adri.

De wedstrijd zelf was zwaar, zeer zwaar. Heuvel op, heuvel af, bukken voor takken (ze waren duidelijk niet gesnoeid tot op mijn hoogte), springen over de modder,.... Maar het zwaarste voor mij was de zandstrook. Een marteling. En dat moesten we 4 keer doen. Met mijn lengte en nog een licht overgewicht was dat geen lachertje. Ik kon daar niet op vooruit komen. Elke ronde probeerde ik op die strook een beetje anders te lopen maar 't ging echt niet.

Tof was ook dat ik gedurende de hele wedstrijd in de buurt van Eric kon lopen. Ideaal om door te zetten. Op sommige stukken nam ik een beetje afstand, op de zandstrook verloor ik dan weer terrein. Aan de drankpost, ging Eric er steeds van door (had duidelijk geen last van een droge lever, ik stopte steeds voor een bekertje water). Maar aan de finish waren we vrijwel gelijktijdig, na 59.42 minuten.

Petra die van plan deze cross als een lange doorlooptrainig te lopen kwam binnen op een supertijd van 1.08.40.

De cross was zeker de uitstap naar Doorn waard. Eén van de zwaarste parcours die ik ooit heb gelopen, en tevens afwisselend en mooi. Hierdoor was het niet erg om er 4 toertjes van te maken. Prachtig parcours en een goede test voor de conditie.

Ik kijk uit naar de volgende weblogontmoeting.

Voor mij zal dat dan de weblogtraining zijn in het Zoniënwoud.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ha Johan! Echt zo super dat je er was. Leuk dat je samen met Eric gelopen hebt!
Volgende keer ben ik meer gastvrij!
Heel veel plezier komende zaterdag, doe ze allemaal maar de groeten!
Tot een volgende!!

Anoniem zei

ik zal er persoonlijk voor zorgen dat er in September géén zand ligt in de Alpen!

Anoniem zei

het was dus een internationale weblogloop ! ;-)

Anoniem zei

Knap gelopen Johan en dat op zo'n superzwaar parcours!!