zondag, mei 28, 2006

Wreed content

Jawel, 'k heb hem gelopen en 't was fantastisch. Ongelofelijke marathon, uitstekende sfeer, schitterend publiek, goeie organisatie, prachtig parcours (beetje berg op en berg af - dus afwisselend) en dan die aankomst in het sportcentrum... Niet 1 maar verschillende kiekevel momenten. Veel kans dat ze me er volgend jaar opnieuw zien.

Nochtans met veel twijfels naar Luxembrug vertrokken. Dit bracht een beetje extra zenuwen met zich mee (en ik ben dan al zo'n zenuwachig manneke). Het afspreken met Achieltje en Koen in het sportcentrum voor de start deed deugd en verminderde wel wat de spanning.

Tijdens de marathon hebben we dan onze ontmoeting af en toe verdergezet. Koen kwam al eens langs, Birger ook. We hebben geruime tijd vrij dicht bij elkaar gelopen. In de tweede helft heeft Birger me dan voorbijgesneld. 't was bergop en in een ongelofelijk tempo (ik dacht dat hij zijne eindsprint had ingezet). Ik heb hem dan een paar keer teruggezien maar dan aan de overkant van de weg (bij het maken van een lus). Bedankt Birger voor die aanmoedigingen. Even later kwam ook Koen opzetten en ook dat tempo kon ik niet volgen. Ik weet niet echt meer wanneer dit gebeurde. Ik probeerde gewoon mijn ene been voor mijn andere te krijgen. Een vrij essentiele inspanning bij het lopen.

Alles ging vrij goed tot aan km 34. Een moeilijk moment. Het publiek heeft me daar aan het lopen gehouden maar mijn tempo zakte. Aan km 39,5 was mijn pijp uit. Een stapbeurt... tot km 40,5. Afzien, maar ik was niet alleen. Het laatste gedeelte nog een serieuze inspanning gedaan. Afgelegd met een gemiddelde snelheid van 11 km/u. en dan de fantastische aankomst in het sportcentrum. Stond daar toch wel Birger. Bij gebrek aan Saskia, heb ik hem dan maar vastgepakt. Tijd 04.04.46. Content dat ik na ongeveer 1,5 jaar zonder marathon en een beetje sukkelen er opnieuw ben.

Het nakaarten samen met Koen en Birger met een pint was een ideale afsluit voor dit prachtig evenement.

's nachts heb ik dan wel geen oog dicht gedaan. Wat deden die benen pijn. Nog een hele nacht kunnen nagenieten...

Nu 1 week rust en dan zullen we eens bekijken hoe we Eindhoven gaan aanpakken.

19 opmerkingen:

Achieltje zei

Johan, geniet van het weekje rust, zal het ook proberen te doen, we hebben het verdiend!!!!
Het was echt een eer om zowel met jou als met Koen te lopen, het samen afzien is iets wat bijblijft!!!
En zo snel liep ik je niet voorbij hoor, gaf alleen maar die indruk. Hopelijk lopen we elkaar de volgende keer weer tegen 't lijf, dan alletwee zonder blessure aan de start hopelijk.
Echt bedankt voor 't gezelschap, zal er zeker toe bijgedragen hebben dat het een kippevelmarathon was...

Groetjes

Anoniem zei

Proficiat, met deze prestatie. Een blessuur en dan nog alles tot een goed einde brengen. Sjiek gedaan.
Greetz

Anoniem zei

Sterke prestatie na je blessuremomenten ... 't was een plezier om samen met jullie te lopen .. we zien elkaar nog wel

Anoniem zei

Wat een superprestatie Johan. Geblesseerd zijn en dan de marathon (op een zwaar parcours) in zo'n tijd afmaken, héél knap! Proficiat!! Geniet maar van je rustweekje, dat heb je dubbel en dik verdiend!

Anoniem zei

Schitterende prestatie ! Congratulations

http://steventrimmer.skynetblogs.be

Anoniem zei

Ladies & Gentlemen ... he's back!

Knap gedaan Johan! Laat nu alles eventjes bezinken en loop dan Eindhoven plat!

Anoniem zei

Mooie prestatie!
Goed voor 26.2187575 mijlpalen in je persoonlijke geschiedenis.

Groeten, woudloper TCRunning.

Anoniem zei

Proficiat Johan, een uitzonderlijk knappe prestatie in verre van ideale omstandigheden. Dat belooft het beste voor in Eindhoven. Geniet hier nu maar eens goed van en profiteer van het weekje rust.

David aka Letman zei

Hele mooie prestatie, proficat!

Bart zei

Proficiat, sterke prestatie van je na dat blessureleed en op zo'n lastig parcours ! Op naar Eindhoven ...

Anoniem zei

Blijkbaar weer goed vertrokken voor een reeks marathons! Proficiat met de prestatie!

Anoniem zei

Hoe doen jullie dat, zo gauw na een blessure een marathon lopen. Knappe prestatie, ik hoop ooit eens samen met jullie mee te lopen. Nu kan ik alleen maar geniet van een schamele 20 km brussel met ijs op de knie !!! Proficiat, geniet van de naweeën !!

Anoniem zei

Inderdaad, een knappe prestatie ! Aan een marathon ben ik nog niet gekomen, dus ik kan er niet over meespreken. Maar aan uw verslagske te zien moet het nadien een zeer grote voldoening geven deze sportieve prestatie neer te zetten ! Congratz !

Anoniem zei

Schitterende prestatie, Johan, vooral na weken van blessure-ellende.
Luxemburg is een marathon om te onthouden voor in de toekomst.
Iedereen is blijkbaar razend enthousiast over de organisatie.
Geniet maar van je rustweekje en laat die spieren maar eens lekker rusten.

Anoniem zei

Proficiat met je prestatie in deze toch wel zware M.!

bvn zei

proficiat,

Daar is mijn povere prestatie niets tegen.
Om te antwoorden op je vraagje: stoppen ga ik niet doen, maar een marathon is te veel voor me.

Groetjes

Anoniem zei

Hartstikke goed !!! Pas na 34 km werd het moeilijk? Pff, dat red ik niet eens. Ik kom denk ik niet verder dan 25 km. Kortom, een super prestatie van jou ;-)

Anoniem zei

Dik in orde zulle, proficiat. Op naar de volgende... CU soon...
Part 2 van mijn 20 K van BXL staat nu eindelijk on-line.

Anoniem zei

I'm impressed with your site, very nice graphics!
»