dinsdag, mei 16, 2006

En inderdaad...

terug gelopen vandaag. Prachtig zo tegen de avond het bos intrekken, rustgevend. Ook opvallend veel vrouwelijke lopers tegengekomen. Die trainen slimmer zeker, op zachte ondergrond.

10,5 km gelopen in exact 1 uur. Gemiddelde hartslag wel wat een de hoge kant, 143, voor een pas geworden 40 jarige.

Tussen haakjes nog iets wat ik kwijt wil:
(Die kwiet - 't was duidelijk een anti-sportmens - die den echo heeft gepakt daar ben ik niet over te spreken. Hij wist op voorhand, zonder echo, te vertellen wat de kwetsuur was en hoe die er kwam => overtraining en wist me ook te vertellen dat vanaf 40 jaar de spieren veel minder flexibel worden en kans op kwetsuren verhoogd => indruk: waar ben jij nog mee bezig. Chance dat mijne kiné een groot gedeelte van zijn verslag ook flauwekul vond. Ten eerste overtraining: ik heb nog nooit zo weinig km gedaan in de voorbereiding van ne marathon. Ten tweede, mijn CK waarden in het bloed waren OK (iets waar ik normaal wel problemen mee heb bij het optrekken van de km). Ten derde, 'k moest dien type nie hebben.) - tot zover de haakjes

Volgens mijn schema zou ik nu mijn kilometers moeten minderen. Dat zal zeer moeilijk zijn. In tegenstelling tot het schema, zou ik deze week toch nog een duurloopje van 15 km willen doen (misschien 20?) om het dan volgende week terug rustig te houden.

Van de kiné heb ik groen licht voor te trainen, oranje licht voor 1/2 marathon en rood voor de marathon. Zouden we voor 1 keer eens niet door 't rood kunnen rijden? Als ik me goed voel, als er wat ambiance is in Luxemburg, dan zie ik het wel zitten (zo lang ben ik al bij al toch niet "out" geweest). Ik ga me zeker niet in "frennen" lopen. Als het nen halve is, ben ik ook content. Als het niks is, dan amuseer ik me wel aan de bar terwijl Koen en "Achieltje" zich in het zweet aan 't lopen zijn, berg af en berg op en tijdens de laatste 10 km, altijd berg op...

Bedankt voor alle reacties. Dat doet ook deugd.

Nu nog efkes voort doen voor 't werk se. Door om 19.00 in 't bos te gaan lopen, vroeger gestopt met werken met als gevolg dat ik nu van het "voordeel" kan genieten om 't thuis nog wat voort te doen.

Morgen is het kiné-dag.

2 opmerkingen:

Achieltje zei

Prachtig, prachtig,

Eindelijk weer groen licht voor training. Die andere kleurtjes, tjah, doe zoals ik, neem de marathon als een training, dan rij je reglementair e, lol.

Als je zelf niet loopt, kun je nadien misschien ober spelen als Koen en ik aankomen, al zou ik toch liever hebben dat we met z'n drieën aankomen...

Mail je nog eens naar mij (velobricoleur@achieltje.be), zo kunnen we enkele gegevens uitwisselen, heb ook met Koen al uitgewisseld, we kunnen net zo goed nadien samen iets drinken.

Greets

Anoniem zei

met het risico om voor 'kwiet' versleten te worden (just kidding :-) ) ... misschien is het idd beter om in Luxemburg gewoon den halve te lopen in trainingsmodus en zo je marathon van Eindhoven, en bij uitbreiding je ganse najaar, niet in gevaar te brengen. Dàt zou pas spijtig zijn. Enfin, we lezn 't wel op je blog veronderstel ik?