donderdag, oktober 05, 2006

Blog

Zoals al eerder aangehaald, we zijn er bijna... Misschien eens tijd (maar niet veel want ik mis momenteel veel uren in een dag) om eens terug te kijken.

Deze blog en Eindhoven zijn toch min of meer aan elkaar verbonden. Het idee om de marathon van Eindhoven te lopen en deze blog zijn vrijwel op hetzelfde tijdstip ontstaan. Er is daar 1 persoon verantwoordelijk voor... Luc. Doordat hij me op de hoogte had gebracht dat hij een uitleg had gepost op de blog van Koen Fillet over hoe de footpod van Polar juist werkt, kon ik niet anders om die blog ook eens te bekijken ('t was trouwens een zeer deskundige wetenschappelijke en verstaanbare uitleg - de wet van Newton). Na deze blog, kwamen er andere blogs en ja, ik zou en moest dat ook eens uitproberen. Bovendien had ik me, na een sabatical leave van 1 jaar in loopland, ook juist ingescheven voor de marathon van Eindhoven.

Maar wat zien we vanaf blogdag 1 ... twijfel. Luc die twijfelt, niet over het lopen van de marathon maar wel over het overleven van de blog tot aan die marathon. Nu, dat is iets dat me nog meer motiveert. Voor mij was het vanaf dag 1 zeker dat deze blog ging blijven bestaan tot aan de marathon. En ik denk wel dat dit min of meer gelukt is (de laatste tijd was wel een beetje moeilijker). Bestond er hieromtrent geen weddenschap of zo? Of vergis ik mij? Luc ?

Nu Eindhoven nadert, zou het goed kunnen dat er een einde komt aan deze blog. Luc had trouwens wel gelijk om te twijfelen. Ik ben steeds vrij druk bezig en nog iets erbij wil zeggen: beetje minder slaap (is naar 't schijnt wel gezond).

Toch moet ik zeggen dat ik gedurende deze 8 maanden van mijn blogbestaan zoveel nieuwe toffe mensen heb leren kennen, zowel virtueel als in 't echt, dat ik eigenlijk niet echt kan en wil stoppen.

Het volgen van het wel en wee van andere bloggers, de steun en raad, de fantastische webloglopen, de foto' s achteraf, het ontdekken van het Petrus bier, het lopen van de marathon van Luxembug in "echt en hecht teamverband". Dat deed echt deugd. Dus ik doe zeker en vast verder.

Niet iedereen zal dit verstaan maar ik hou nog zeker vol tot aan de 20 km van Brussel (2007 hé). Niet dat ik deze ga lopen, maar ga voor de eerste keer wel eens supporteren.

Allez, nu nog efkes slapen want 't is al vrijdag geworden. Misschien nog tot morgen maar 'k denk het niet. 'k moet nog alles inpakken en vooral ... zien dat ik niets vergeet.

11 opmerkingen:

Anoniem zei

Johan, veel succes zondag en ... amuseer je vooral! En hopelijk kan ik nog jaren je blogje lezen!!! (is het niet dagelijks, dan maar wekelijks of zo)

Anoniem zei

Veel plezier en succes in Eindhoven! En het zou héél leuk zijn dat we daarna ook nog over je loopavonturen kunnen lezen hoor!

Stefaan zei

Ik kwam graag eens binnenspringen bij uw blog,(de laatste tijd minder maar ik zit ook zo ver) en hopelijk kan ik dat in de toekomst blijven doen. Tot maandag, misschien dinsdag. Succes met uw wedstrijd.

Anoniem zei

Tot morgen Johan. Vooraf al veel succes gewenst!!! CU...

Achieltje zei

Hai Johan,

Hadden wij ook niet een afspraak om Luxemburg 2007 opnieuw te lopen? Of was het Kasterlee 2007? Of gewoon alletwee?
Wat ik bedoel: door je eigen belofte's kan en mag je gewoon niet stoppen, of ksta daar alleen aan die o zo prachtige finish in Luxemburg...

Anoniem zei

Superveel succes morgen. Ik kijk al uit naar je verslag ....

Anoniem zei

Goede morgen Johan. Vandaag is het de dag. De voorbije maanden heb ik gezien dat voor enkele speciale mensen een marathon lopen perfect bij in *haalbare* ligt. Daarvoor heb ik RESPECT! De uitdaging om de blog vol te houden tot Eindhoven met de daaraan gekoppelde weddingschap was natuurlijk een spreekwoordelijke wortel. Ja, ik heb gezegd dat ik zou deelnemen aan de 20km van Brussel als de blog zou volgehouden worden tot Eindhoven. Het is intussen 15 jaar geleden dat ik recreatief de 20km deed. Nu heb ik misschien de juiste impuls gevonden om dat nogmaals te realiseren. Op de site van de 20km kan je maar inschrijven vanaf 1 maart. Je zal er mij dus nog eens aan moeten herinneren. Intussen wens ik je het beste voor de 42km van vandaag en probeer online te volgen en je zeker terug te vinden in de uitslag.

Anoniem zei

He Johan...je gaat toch niet stoppen met je blog? Dat zou jammer zijn....het is altijd leuk om te lezen en met die ene foto van jou in polonaise in Harelbeke in gedachten...
Eindhoven heb je nu achter de rug..hoe is het gegaan?

Anoniem zei

ben al even naar je uitslag gaan piepen, héél knap Johan!! Proficiat. Kijk al uit naar je verslag!

Mike zei

Proficiat. 3u50 heel mooie tijd gelopen daar in Eindhoven !!!

Anoniem zei

Tussen de pct uit B ook nog een cijfer uit NL. Met een tijd van 3:50:45 werden de 42km verwerkt. Proficiat Johan. Ik voel dat daar nog een verhaal bij hoort. Tijden etc staan hier.