dinsdag, juni 05, 2007

Discipline

Ik heb de opdracht gekregen om naast alle info van de training, ook elke dag volgende gegevens bij te houden:

  • het uur dat ik mijn bed opzoek
  • het uur dat ik de wekker afdruk
  • mijn gewicht
  • mijn ochtendpols

Na één week deze gegevens genoteerd te hebben, vermoed ik dat ik misschien toch wat meer slaap nodig heb. Een gemiddelde dat zich rond de 5 uur bevindt is misschien wat weinig.

Het opnemen van de ochtendpols is ook niet evident. Aangezien ik moeilijk uit 't bed geraak, wordt de wekker vrijwel elke nacht op een min of meer ongebruikelijke plaats gezet. Bijvoorbeeld op de (hoge) kast of onder (en dan echt onder) 't bed. Dit geeft je gegarandeerd een hoge ochtendpols wegens de behoefte om zo snel mogelijk uit bed te springen en dat vervelende ding af te zetten.

Deze methode dateert nog van uit mijn studententijd (en dan vooral examentijd). Het was toen nog erger. Nog minder slaap en dus werden er verschillende wekkers op verschillende plaatsen "weggestoken" (voor de kenners: één van die wekkers was van het merk "Peter", zo'n wekker die heel hard tikt, maar nog veel harder afloopt... ). Heel plezant en goed voor een opgewekt en gezellig ochtendhumeur, vooral als je hem niet direct vindt.

Voor de rest, die extensieve duurlopen vallen wel mee. Aan de hartslag (tussen de 120 en 130) dat ik deze dien af te werken is dat weining vermoeiend en traag. Als dit de goede training aan de juiste hastslag is, awel dan train ik al 15 jaar verkeerd.

Vandaag weer extensief, en naar mijn gevoel zeer traag. Afstand 10,18 km - tijd 1.03.31 - gem HS 129.

Morgen (allez vandaag al) is er 1 uur extensief gepland.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

ik heb ooit wel eens in een hotel de wekkerradio in een kast verstopt en hem ontiegelijk vroeg op z'n luidst geprogrammeerd ... de gast die na mij in die kamer zou verblijven zal 't geweten hebben ;-)

Anoniem zei

Amai, heel wat werk, die gegevens noteren. Was jij ook zo'n student die niet meer wist 's morgens waar hij zijn wekker die nacht stomdronken verstopt had? :-))

Anoniem zei

Wat een "professionalisme" ! Nu alleen nog maar oefenen in bergop lopen en je haalt de Jungfrau op je gemak.
nb: ik heb nog een foto van jou tijdens de M van Antwerpen. Laat me eventueel via de "mail-knop" op onze blog jouw mailadres weten, dan kan ik hem via die weg bezorgen.

Anoniem zei

ik denk dat ik dat maar éénmaal zou moeten proberen ten huize van Jo loopt ... die wekker zou nogal vliegen denk ik ... in de richting van mijne kop vrees ik :-)