zondag, december 31, 2006

In de startblokken voor 2007


Op deze laatste dag van 't jaar mijn eerste lange duurloop afgewerkt na het lopen van Eindhoven. Met veel moeite werden er 18 km afgelegd. 'k heb wel zowel vandaag als gisteren (8 km) een negatieve split gelopen. Zou de windrichting hier voor iets tussenzitten? Gisteren gedurende de 8 km geen wielertoeristen of loze vissertjes gezien op het hun zo geliefde terrein, langs de vaart (of is dat niet de vaart?). De mietjes. 't was dan ook echt afzien met die stormachtige wind.

In plaats van nu mijn lijstje boven te halen van goede voornemens en plannen voor 2007, heb ik mijn inspiratie dienen boven te halen voor 't stokje dat me werd doorgegeven via Bewa. 't is nie gemakkelijk om het over 5 dingen te hebben die vrij goed verborgen zijn gebleven voor de buitenwereld. Maar het geeft me wel de gelegenheid om een aantal kwakkels uit de wereld te helpen.

1. Een eerste verborgen geheim is dat ik een echte sportman ben die weinig drinkt (alleen met maten) en ook zeer goed op zijn voeding let. Ik weet het, soms geef ik niet die indruk. Jan en Carine of Philippe en Veerle zullen dat wel kunnen beamen. Door bijvoorbeeld te doen alsof je teveel hebt gedronken, heb je een aantal voordelen. Je dient niet meer zelf naar huis te rijden en kan je al een dutje doen naast de chauffeur van dienst. Een tweede voordeel is dat je serieus uit de bol kan gaan en den drank als oorzaak kan inroepen. Als je dan toch, per ongeluk, te onnozel hebt gedaan, kan je de volgende ochtend steeds geheugenverlies inroepen. Doordat dit allemaal fictie is, heb je normaal geen koppijn of maagproblemen. Het strafste is wel dat dit laatste nu juist bij mij nie wil lukken.

2. Ik ben zeer handig maar laat dit niet blijken. Hierdoor dien ik thuis niet echt veel te doen en staat ons huis na 6 of 7 jaar nog niet volledig in orde. Ik besteed ook zoveel mogelijk werken uit aan derden. Zo heeft o.a. de buurman (toen hij nog maar net buurman was) het houtwerk geschilderd dat zich aan onze dakgoot bevindt. Ik kon dit eigenlijk moeilijk doen omdat ik ... hoogtevrees heb. Nu onze buurman me al wat beter kent, is hij beginnen twijfelen aan mijn hoogtevrees.

3. Ik ga nooit naar de winkel (behalve als het echt moet). De reden hiervoor is simpel. Ze verstaan me hier nie en ik verstoa hun ook nie. Het gevolg van een verschil in dialect (Ik ben geëmigreerd naar 't buitenland zijnde van Antwerpen naar Halle). Maar 'k heb al wel opgemerkt dat dit een selectief probleem is, dat zich vooral situeert bij den bakker en de grootwarenhuizen. In bijvoorbeeld 't café, de sporthal of bij de buren heb ik daar geen probleem mee.

4. Ik heb een goed geheugen maar als het op datums aankomt is het een zeef. Zo ben ik twee jaar geleden de verjaardag van Saskia vergeten, het jaar nadien heb ik haar een gelukkige verjaardag gewenst, maar 1 dag te vroeg. Dit jaar zat ik er wel op, op de datum. Hoeveel jaar getrouwd, hoelang,... 'k zou het nie weten als 't nie in den trouwring zou staan. Voor Inez heb ik ook eens een lidkaart voor den tennis ingevuld. Dat was vrij eenvoudig maar de geboortedatum... 'k wist hem nie meer. Om niet in "affronten" te vallen en heb ik dan maar mijne geboortedatum ingevuld.

5. En wat doet dat spaarvarken hier? Dat ben ik, tijdens mijn studententijd (of mischien nu ook nog wel een beetje). Of je nu de klemtoon moet leggen op "spaar" of op "varken" laat ik in het midden. Wel is het zo dat ik weinig nut zag om effectief de lessen in fysieke persoon bij te wonen. Ik verlegde hierdoor mijn "werkterrein" naar de Buis (café), het konijnekot (TD), de Harmonie (TD's van de verpleegsters) en af en toe op verplaatsing, in Leuven, naar de Rector of den Ambiorix ( als de Rector "tegensloeg"), of den Albatros. Doordat ik nogal perfectionistisch ben ingesteld, diende ik dit "werk" daar ook tot in de puntjes te verzorgen (niet simpel, gezien punt 1). Ik zou het in elk geval opnieuw willen overdoen, maar dan zonder studeren want 'k heb "mijne diplom" al, behaald met veel zweet, andere vloeistof, een goei kopieermachien en goei nota's van meestal vrouwelijke studentinnen.

Volgende dagen bekijk ik eens aan welke 5 bloggers ik dit stokje doorgeef. Ik heb wel gezien dat het stokske al een serieus parcours heeft afgelegd. Zijn er misschien vrijwilligers?

Ik zal binnenkort ook mijn plannen voor 2007 uit de doeken doen. Maar nu efkes genoeg. 't is het tijd om me klaar te maken. We zullen eens gezond en met maten gaan eten. Bij wijze van uitzondering, ga ik deze avond ook een beetje vloeistof met alcohol tot me te nemen.

Laat 2007 maar komen. ' k ben er klaar voor.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Een gelukkig, gezond 2007, veel loopplezier.

Anoniem zei

gelukkig nieuwjaar en succes voor de Jungfrau, ik wens je echt veel sterkte toe. Je zal het nodig hebben!!

Anoniem zei

hey Johan, allereerst voor jou en je gezin en sportief maar vooral gezond 2007. En wat die loze vissertjes betreft, soms tref je ze ook aan in 't kanaal, vooral als ze met mate(n) een vloeistof tot zich nemen die ietwat alcohol bevat :-)

Anoniem zei

Ook al het beste voor 2007.
Vele groeten aan Saskia en Inez.
Tot �n van de volgende h�.
Jan en Carine

Bruno zei

Wie lui is moet slim zijn ... (da's mijn levensmotto)
Leuke tipjes dat je net gegeven hebt. Wel niet verklappen aan mijn vrouw aub

Bert zei

Mooi relaas!
Beste wensen voor een gezond en sportief 2007!